perjantai 4. syyskuuta 2015

CAMPING IN NEW FOREST

photo 434_zpsljeo1faq.jpg
Muutama viikko sitten lähdettiin viikonlopuksi New Forestiin telttailemaan! Maailmankaikkeus teki kyllä kaikkensa estääkseen meitä lähtemästä, sillä ensin moni lähtijöistä perui ja etsimme uusia lähtijöitä täyttämään jo varatut ja maksetut paikat. Sitten teltanomistajamme ja varauksentekijämme sairastui. Teimme sitten uuden varauksen ja ostimme tai lainasimme puuttuvat tavarata päätimme lähteä silti. Sitten autonvuokrausfirmamme sössi oikein kunnolla, ja saimme auton käsiimme n. 5 tuntia myöhässä.

Leirintäalueelle pitäisi saapua viimeistään klo 20, jotta teltan saa pystytettyä ennen pimeän tuloa ja hiljaisuutta. Yritin soittaa leirintalueelle useaan kertaan ja jätin viestejä, joissa kysyin, voimmeko silti saapua, vaikka olemme myöhässä. Kukaan ei kuitenkaan koskaan soittanut takaisin. Lopulta epätoivoisen päättäväisinä käänsimme auton keulan kohti moottoritietä kello kahdeksan illalla, ja saavuimme leirintäalueelle väsyneinä, nälkäisinä ja ärtyneinä. Siitähän riemu repesi, kun leirintäalueen työntekijä alkoi huutaa meille myöhäisestä saapumisestamme, eikä ottanut kuuleviin korviinsakaan sitä, että olimme kyllä yrittäneet soittaa. Lopulta hän antoi meille luvan pystyttää teltan läheisen puun alle ja kehotti siirtämään sen aamulla. No, teltta ei ollut meidän kenenkään vaan lainassa, eikä kukaan meistä ollut koskaan pystyttänyt sitä. Valoa ei ollut ja ohjeetkin hukkuivat. Ja hiljaa piti olla. Näissä olosuhteissa saimme kasaan seuraavan kyhäelmän (saa nauraa): photo ekateltta_zpsglevblkv.jpg
Aamulla sitten nousimme ja purimme viritelmämme, ja huomasimme työntekijän osoittaneen meidät nukkumaan suoraan hevosenkakan päälle, etsimme itsellemme telttapaikan ja ohjeiden kanssa päivänvalossa teltta sai oikean muotonsa: photo tokateltta_zpsqgm8yr6t.jpg  photo sky_zpsqgigoinu.jpg
Mukana meillä reissussa oli Sky-koira, joka muistutti minua siitä, että kivojakin koiria on olemassa ;-) photo 396_zpsnhnq6uhb.jpg  photo 383_zpsuqysi7qi.jpg
Teltan kasauksen jälkeen olimm yhtä mieltä siitä, että olemme ansainneet kunnon aamupalan. Lähdimme etsimään pubia, josta voisimme ostaa aamiaista, ja päädyimme kivaan paikkaan, josta tilasimme aamupalaa. Ai että oli kyllä hyvää! Sieltä päätimme lähteä rannalle hyödyntämään kaunista ja lämmintä säätä, ja ajoimme Highcliffeen. photo 388_zpsyrrwtrht.jpg  photo 399_zpsxasjrup5.jpg  photo 393_zpsvzrn00vs.jpg  photo 397_zpsoi3falhu.jpg  photo 426_zpsmkdkyqae.jpg
Highcliffessä oli ihana ranta ja kallioita, joissa eroosio oli luonut kiveen uria. photo 413_zpsihovqjqb.jpg  photo 401_zpsdemzmzy9.jpg
Nautimme kaikki kovasti auringosta ja vedestä. Löysin pari täydellistä simpukkaa ja Sky ja minä ja Tia kävimme kunnolla uimassakin. Ampiaisia vain oli hieman turhan paljon... photo 437_zpstvckkdi4.jpg
Illan tullen palasimme leirintäalueelle grillaamaan ja nauttimaan vähän juotavaa. Itse ilahduin löydettyäni tätä siideriä Aldista. Näin näitä Suomessa, mutta järkyttävän kallis hinta sai juoman jäämään hyllyyn. Nyt pääsin maistamaan huomattavasti huokeampaan hintaan, vaikka luulisi, että Ruotsista tänne on pidempi matka kuin Suomeen, mitä tulee maahantuonnin aiheuttamaan hinnan korkeuteen ;) photo 407_zpsgucvf4ml.jpg  photo 432_zpszopanhcm.jpg

Kesken grillailun alkoi totta kai sataa vettä, joten söimme sisällä teltassa ja kökimme siellä koko loppuillan. Harmi, sillä illalla oli alunperin ollut suunnitelmissa kävely ympäri New Forestia. Nyt jäi paljon itse luonnosta näkemättä, eikä niitä villiponejakaan nähty kuin muutama, jotka hengailivat leirintäalueella. Sunnuntaiaamukin valkeni erittäin sateisena, joten aikamme teltassa kyhjötettyämme päätimme purkaa koko hökötyksen ja suunnata takaisin kohti Lontoota.

Harmi, ettei sää suosinut itse New Forestissa! Meillä kaikilla on toiveissa tällaiset viikonloput jatkossakin, mutta tänä syksynä emme taida enää ehtiä :/ Kivaa oli, toivottavasti päästään uudestaan!