keskiviikko 30. maaliskuuta 2016

CARDIFF 2/2

Cardiffin lahdesta käveltiin toista kautta takaisin keskustaan illalliselle. Päädyttiin Wahacaan, ja possuburritoni oli suussasulavaa. Rakastan tuota ravintolaa kerta kerralta enemmän :-D Syötyämme pimeä oli laskeutunut, joten kierreltiin hetki keskustassa, käytiin jätskillä ja mentiin kaupan kautta hostellille nukkumaan. Seuraavana aamuna startattiin koneet yhdeksän aikoihin aamupalan jälkeen.
 Sää oli aivan toista luokkaa kuin edellisenä päivänä, ja ilma oli kylmä ja harmaa. Vettä ripsutteli pitkin päivää ja välillä satoi jopa ihan kaatamalla. Kierrettiin koko keskusta, ihailtiin Cardiffille tyypillisiä kauppakujia, käytiin kävelyllä puistossa ja loppuaika kierreltiin kauppoja.
 Kävimme myös kauppahallissa, jossa oli liha-, leipä-, turistikrääsä-, ompelutarvike- ja vaikka mitä kojuja.
 Cardiffin linna ei mahtunut kameran kuvaan mistään suunnasta, joten täytyy tyytyä kännykkäkuvaan ja ensi kerralla muistaa pakata messiin muutakin kuin 50mm-objektiivi... Korkeahkon pääsymaksunsa vuoksi linnan sisälmys jäi meiltä tutkimatta.
 Nämä kauppakujat olivat aivan ihania!
Toisena päivänä lounastimme Las Iguanas -nimisessä meksilolaisessa ravintolassa, jossa salaattini oli taivaallista. Onneksemme pahin kaatosade sattui juuri sille ajalle, kun olimme ravintolassa.

Bussimme lähti vasta klo 2.40 yöllä, joten illan kulutimme ensin kahvilassa, sitten pubissa ja lopulta hostellimme ruokasalissa, jossa saimme viipyä pientä maksua vastaan. Onneksemme kelloja käännettiin samana yönä ja täällä Brittein saarella siirto tapahtuu klo 1, joten odotusaikamme lyheni tunnilla. En ole koskaan ollut yhtä onnellinen kesäaikaan sirtymisestä! Yleensä kun vain harmittaa se tunnin menetys. Kaiken kaikkiaan Cardiffin reissu oli kyllä hyvä. Nyt on tullut sitten Walesinkin puolella käytyä, vaikkakin aika pikaisesti ja pintapuolisesti. Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä ja odotan jo seuraavaa reissua innolla!